Tuesday, 1 October 2013

Nama dia Shimano

Alhumdulillah
Akhirnya saya dapat membeli 'beliau' walaupun ia bukan kelas atasan, tapi ia cukup mahal bagi saya. RM390 utk kasut sahaja. Belum kira pedal & clips nya sekali.

Saya berharap sangat dengan adanya 'beliau' ,prestasi saya akan meningkat.
Dan moga saya dapat beraksi lebih jauh lagi.
Amin!














40 comments:

  1. Tahniah TP, maju banyak tapak dah tu, joran pun ada brand shimano ni..kelassss!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup terutamanya pada machine joran tersebut. sebenarnya produk shimano ni khas dalam pembuatan 'bearing' pada macchine joran dan juga aksesori kelengkapan sukan berbasikal ni sis.

      Delete
    2. Shimano punya kualiti pun bagus kan? Apa kata berbasikal ke Sg Long? Kikiki..

      Delete
  2. kalau dipandang dari namanya, ini merk asal japan ya
    It's ok yang penting baru dan murah

    ReplyDelete
  3. Takpe la perabis duit untuk hobi, puas hati... kekadang hobi tu boleh memberikan untung juga berbaloi2

    ReplyDelete
    Replies
    1. setahu saya apa2 kaitan dengan perkataan 'hobi' memang ia harga yg amahal. ada aktiviti hobi yg murah ke?

      Delete
    2. Ada. Hobi membaca buku di perpustakaan awam.
      Hahaha

      Delete
    3. hehehehe betul juga tu. tak pernah saya terpikir hobi yg betul2 jimat begini

      Delete
  4. wah...
    memang dah maju ke depan. kalau ia hobi.. memang kita akan bersungguh kan..kan..

    ReplyDelete
  5. kalau masa kecik2 dulu.. beli kasut baru.. mesti bawak tidor...

    nak ke mana lak lepas ni dik?

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu dulu...zaman kecik, zaman dah beso ni xbuat dah hehehe

      InsyaAllah kemungkinan besar kayuh ke Songkla pula.

      Delete
  6. takpe mahal sikit, dah mmg keperluan utk lebih maju..

    *saya dulu penah mintak keja kat kilang shimano (buat joran), isi masa cuti sem.

    ReplyDelete
  7. bleh tahan harganya yea...xpe, demi untuk keselamatan kaki,prestasi,xpe berhabis sedikit...sebab minat berbasikal itu, baik untuk kesihatan...

    pss...ulu legong tu dekat baling kedah, ada kolam air panas, lenggong plak kt perak, tempat jumpa perak man tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu....

      owh kat kedah ulu legong tu...hihihi ingatkan kat dalam perak juga

      Delete
    2. haah...kat kedah...tpi dah sempadan perak...jalan nak ke pengkalan hulu, ke grik...

      psss...rietta pkai sebab time suka jerr, mesti sun burn teruk....

      Delete
  8. pergh!!!!
    bergaya bro lepas ni
    shuntek kasutnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak jadi model utk bahagian kasut masuk dalam majalah cycling msia....
      hehehe gaya kena ada

      Delete
  9. Wow.. that is some serious looking shoe bro! Good for you! Selamat berjaya capai apa yg di target!

    ReplyDelete
  10. perghhhh! *thumbs up*..

    hai shimano.jaga kaki tuan kamu elok2 na.
    sama2 cemerlang gemilang dan terbilang untuk beraksi.pehhhh. =p

    ReplyDelete
  11. setelah dipakai bagaimana rasanya, apakah sepatunya nyaman dipakai

    ReplyDelete
    Replies
    1. sangat selesa, tapi masih sedikit kekok

      Delete
  12. fuhh!!
    kasut untuk apa ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. utk bersukan basikal bro....dicipta khas utk memegang kaki supaya ketika sedang berkayuh...lutut dan tapak kaki selari dan mengelakkan kecederaan pada bahagian dalam lutut.

      Delete
  13. So kalau kasut ni di clip kan ke pedal basikal, makanya memang kaki( yg berkasut ni) tak akan tertanggal dari pedal, waima kita terjatuh dari basikal?

    ps: Santan kelapa, mmg tiada kolestrol. Cuba baca slow slow entry saya tu...hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul...tu doc. tapi...semasa nak berhenti atau basikal. kenalah buka kasut ini sedikit awal supaya kita tidak terjatuh. caranya,,,dgn twistkan kaki kita (terpulang sebelah kaki mana yg kita nak lepaskan kasut dari paedal)


      Delete
  14. hensem betul rupa paras kasutnya..

    ReplyDelete
  15. majulah sukan utk diri sendiri & negara : P kayuh jangan tak kayuh

    ReplyDelete
  16. sesuai sungguh untuk menambah kepoweran ko Telor... :D

    ReplyDelete
  17. kalo dah kaki kayuh, memang lah kawan rapat dgn shimano kan kan..

    ReplyDelete
  18. oooooo ang teluk anson upenye! hahaha

    perghhh shimano tu! gaya keunggulan..

    ReplyDelete
  19. la.. ingtkan ape la tadi.. rupenye kasut..

    ReplyDelete