Thursday, 7 March 2013

Ujian fizikal




Tayar baru lagi halus (tayar yg sesuai untuk digunakan atas jalan raya) sudah saya beli

Tiub tayar dan tiub spare juga sudah siap

Lampu sudah siap di pasang pada tubuh speda ini ( lampu untuk alert pada pengguna jalanraya yang lain diwaktu hari gelap)

Speedo meter juga siap dipasang

Beg alatan & pakaian keperluan semua sudah saya siapkan.


Cuma.....

diri saya ni saja,  tidak berapa pasti sudah siap sedia atau belum? Maklum lah ini merupakan touring saya yang pertama.




Yang pasti, saya sahut cabaran tu.





















Tiada carrier, jadi saya bawa beg galas kalis air sahaja.
stamina untuk kayuh kesana juga saya tidak pasti, sama ada saya mampu atau sebaliknya.


saya dan rakan-rakan MCT (manjung cycling team) akan berkayuh dari Manjung ke Kuala Kangsar pagi sabtu ini.

 Lebih dari 100km  (sehala).






















* doakan kami selamat pergi dan selamat pulang.












43 comments:

  1. go go go chaiyok ! *feeling korea sekejak*

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih onie....harap2 berjaya lah untuk percubaan pertama kali saya ride sejauh ini

      Delete
  2. wahh seronok tp mmg menguji stamina ni hee

    semoga selamat sampai n selamat pulang ke rumah dgn selamat :)

    ReplyDelete
  3. jaga keselamatan dan kesihatan. baca doa naik kenderaan

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu

      pasti saya lakukanya

      moga2 saya berjaya

      Delete
  4. u can do it...coz u got power
    baca doa sebelum bertolak, kalau boleh pasang side mirror (kihkihkih)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah.

      Yes i can do it. Cuba motivasikan diri

      Delete
  5. LTDL le tuuuuuu....!

    jumpa awek cun jgn ngorat tau... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ngorat...kenyit mata aje. Boleh

      Delete
  6. riadah yang sehat
    pastinya sehat kuat dan CERGAS TP ni hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerana saya mahu sihat. Saya tak mahu sakit. Sebab saya jumpa seorg atuk muda di sini hidupan harianya selepas bekerja asyik bersenam saja.

      saya tertarik dgn cara dia jaga kesihatan dia

      Delete
  7. yup...
    saya doakan...

    hati-hati ya..

    kalau kayuh ke Kelumpo beritau ya..
    [ nak ambik gambor] :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih kakak singa.

      InsyaAllah. Kalau ada nnti saya infokan

      Delete
  8. Gud luck....rietta doakan kejayaan dan keselamatan anda dan team...

    ReplyDelete
  9. Wahhh! Ni klu aku yg nek beskal ni, mau besar peha kang. Hahahah...

    Ok buddy! Good luck! Moga selamat pergi, selamat pulang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ala tak besar mana pun MF. Janji sihat kondisi badan tu sudah memadai. Tak perlu kayuh heavy.



      TQ sis MF. Amin

      Delete
  10. sambil kayuh ... sambil posing ... pas tu tayang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaaaaaa....kalau sempat dan saya sebenarnya jarang ambik gambar saya sendiri

      Delete
  11. Maksudnya...200km la. Fuh! Semoga berjaya dgn misi ini ya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebenarnya 124km sehala tambahan diperjalanan ada mendaki sedikit.


      terima kasih ye sis. saya juga berharap berjaya dgn misi ini. Jika berjaya boleh la saya ikut team kembara ketempat lain via basikal

      Delete
  12. wahhhhhhhhhhh! tak larat. pancit2..

    semoga berjaya bro! dan jangan langgar batu ok! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya dee.....insyaAllah tak langgar batu,lopak dan jalan yg tak elok semua.

      Delete
  13. walauweehhhhhhhhhhhh..

    best!

    saya sebenarnya teringin nak buat benda ni....tapi cuma mampu kayuh basikal dlm gym sahaja...hihihi

    saya doakan keselamatan rombongan kayuhan kamu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh juga tu DZ. Janji ada bersenam.

      cuma saya suka outdoor dari indoor.

      Delete
  14. mantap boi. moga selamat semuanya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru nak blajar mantapkan diri hehejehe

      tq sis dan amiiinnn.

      Delete
  15. semoga selamat semuanya ekpidisi hang ye..
    agak aktif aku negok aktiviti ko ni..tu ari baru panjat gunung , ni rentas gune beskal lak..
    wow..aku tabik sama hang n rerakan yang ade je aktiviti mengisi masa, haih..nak join jugak ..sekuarng2 ye aku leh jadi tukang bancuh sirap :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih.

      Boleh meh join at least ada juga tukang buat air nanti. Hehehe


      jap

      tgh pikir, maknanya tukang bancuh air lagi hebat sebenarnya.pasal kalau naik gunung alatan dan bahan utk jadikan air sirap ais tu mesti semuanya dibawa dan disediakan oleh tukang bancih air tu kan. Hehehehe

      Delete
  16. fuh 100km sehala...kalau den separuh dari tuh pun belum tentu larat...huhu

    bro merokok kan?? larat ke..??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh. Selagi tak ciba jgn kita menyerah awal. Lakukan duhulu baru dapat tahu sejauh kemana kemampuan kita.

      tak gitu.



      yes and yes PM. Itulah tabiat yg masih sukar dikikis. Tapi mcm mana pun saya teteap sahit cabaran dr kawan2 sepasukan kerana ada org yg lagi trruk dari saya tapi boleh melakukannya. Jadi....tak salah saya mencubainya

      Delete
  17. gud luck!

    moga berjaya smpai dan siapkan misi kali ini :)

    ReplyDelete
  18. 100km? jauhnye! kempes betis
    nak tompanggggggg
    moga dipermudahkan segala perancangan u olls berbasikal

    ReplyDelete
  19. PERGH..
    terbaik la kamu..
    ehheeh

    ReplyDelete