Sunday, 3 March 2013

Aktiviti


Saya mula terjebak dengan aktiviti baru ini pula. Jadi waktu rehat saya sekarang ini semakin berkurangan.

Hampir setiap masa, setiap hari masa saya diluangkan dengan bersenam
(Tapi saya bukan lah ahli sukan )









Apa yang saya buat selepas waktu bekerja adalah:


1. Ke kolam renang setiap hari (jika cuaca tidak hujan)

2. Malam pula ke gym buat senaman kardio selama 2 ke 3 jam

3. Hari cuti pula (jika tidak kemana-mana) saya akan berkayuh bersama rakan-rakan di bumi manjung ini akan berkayuh speda ini di sebelah paginya.

Disebelah petangnya saya akan memanjat bukit atau berjogging di sekitar daerah manjung ini.

4. Ada masa sekali sekala saya akan 'menembak' gambar senjata canon saya.

















Hari ini saya hanya kayuh berdua saja ke pekan lumut bersama brader. (kayuh santai sambil uji stamina menaiki bukit)
















* saya berkayuh tidak lah sehebat seperti bro Wak Jan ini. Saya amat kagim dengan stamina beliau



39 comments:

  1. aku syak gambar kedua tu sengaja nak buat kepala aku teleng 90 darjah...

    ReplyDelete
  2. Disebabkan aku risau ko jadi cacat teleng sepanjang masa. Aku dah remove kan gambar tu hehehehe


    laju gila lu der, dah 2 entry asyik lu di tempat 1st ni.


    *(update pakai hp ni memang susah sedikit)

    ReplyDelete
    Replies
    1. la, awat hang remove. rotate je la. hahaaa... (gua memang pantas, proactive)

      Delete
    2. Nnti aku upload balik

      aku syak ko ni ada detector update entry la

      Delete
  3. heran, gambar tak sebesar biasa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Update pakai phone bergerak sis. Agak susah la. Hehehe. Akan diubah nanti

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Ok sudah....xtahu la ianya jadi ke tak gambar tu membesar

      Delete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. ok la tu.......padat betul jadual.... saya dah lama berhenti jogging, kat KL ni asal petang je hujan,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pigi ke gym/fitness centre sis. Ada track mill. Boleh berlari disitu tapi feel berjogging kurang sikit (bagi saya) sis

      dahulu di sini saya berjogging hampir 9km setiap setiap petang. Tapi disebabkan laluan jogging saya di di cabul oleh manusia yg tamakkan pembanggunan.

      terus saya patah hati, lari di mini stadium aje skrg ni

      Delete
  6. rata rata hobi yang TOP skarank ni cycling
    kat PUTRAJAYA asal je nampak keter yang berfusu fusu KAT UMAI tu
    mesti geng cycling. Riadah yang bagus

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh...putrAjaya pun ada team yg sgt aktif. Saya suka...



      Delete
  7. ni betul2 aktif..cycling, gym, swimming..segala!
    mesti rasa hidup lebih gembira dari biasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh la sis ujie, buat aktif gini boleh kurangkan stress lagi pun masa terluang utk melepak agak boring. Sekali sekala melepak tu adalah juga sis

      Delete
  8. pehhh...
    kental-kental lah otot-otot ko bro!!!
    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ada lah kental pun cuma hobi gini dah macam makanan ruji. Hehehe

      jaga kesihatan selagi larat

      Delete
  9. ini aktiviti shat....bagus la...rietta pown suka men air...tpi xtaw berenang....suka suka rietta jerr kengkonon berenang....masuk hutan and panjat bukit mmg rietta sngat suka....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus....tu.

      jangan separuh jalan, hati kena kental. Jiwa biar berdisplin dlm sukan, mcm dalam solat.

      part berenang tu sebenarnya boleh. Semua irg asalnya mmg tak reti berenang. jadi kita kena blajar la kan. Tak gitu?

      Delete
  10. gamba spedar jer mana gambau tuan nya glad u r back TP klw tak bertambah2 sunyi la dunia blogging LOL mohon serta peraduan segment tambah follower mati kutu weh.. >..<

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wokey...

      Saya jenis ambil gambar org, sekali sekala saja org ambil gambar saya.


      kalau buat self portrait mmg rasanya tak pernah. Hahaha segan nak buat aksi gitu

      Delete
  11. bagus apa2 aktiviti yang mengeluarkan peluh ni ;)

    ReplyDelete
  12. bagus nyer...akak jugak lah yang dah lama tak kayu basikal..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takpe slow2 janji jangan tinggalkan terus aktiviti bersenam ni

      Delete
  13. waaahhh... bagus bagus... mai kayuh sampai pantai timur..

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah. Touring utk pertama kali bagi sya dlm mggu ni. Kalau berjaya mungkin boleh usulkan kat member2 layan kayuh kesana pula

      Delete
  14. syabas bro, masa dipenuhi dgn aktiviti sihat dan bermanfaat.... InsyaAllah nnt sy cuba tiru cara bro beraktiviti :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh la...jaga kesihatan yg tak berapa terjaga ni bro.

      Delete
  15. fuh..
    dasatnyer..
    kompom sehat neh!.. :)

    ReplyDelete
  16. memang aktif bergerak la tak reti duduk diam kamu ni bro hehe..

    ReplyDelete
  17. salam bro telur power

    pergh.............................ok je aktiviti tu...
    kat tempat TA ramai gak yang buat aktiviti sebegitu ramai geng-geng yang berbasikal...

    p/s tayar bro dah botak tu bila nak ganti baru ehhehehehehhehehehheh
    Bro basikal bro ni riban-riban regenya...pergh tak mampu TA nak beli....
    anak TA mintak yang flexi..adoi.....TA belikan yang biasa-biasa je...
    Berapa rege flexi kat sana bro...sini anggaran rm500 ke rm600 je ...
    mahal gak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wasalam TA

      rm300 keatas bawah rm500 pun ada.kat sini. Yg mahal sampai beribu pun ada juga.

      Saya pakai basikal 2nd aje bro.

      Delete
  18. lama dah tak berkayuh ni...besikarak kat umah pown dah tersadai. en.telor, berenang ngan berkayuh, pembakaran kalori lbh byk sewaktu berenang....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu sis c.i.m mmg berenang lebih banyak membakar kelori. Tapi....saya cuba pelbagaikan aktiviti bersukan saya.

      saya suka sukan outdoor berbanding sukan indoor

      Delete
  19. Satu aktiviti yg saya sgt2 perlu lakukan. Perintah doktor!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berusahalah bro. Janji displinkan diri dlm bersenam ni. Cari yg sukan yg kita minat dan ringkas.

      demi kesihatan....diri sendiri juga tu bro syed

      Delete