Thursday, 18 October 2012

Tahniah....!!!




Kagum....
Terharu....
Terkedu....

pabila melihat mereka (orang yg buta penglihatanya) ini kerana berjaya TAWAN Bukit Broga ini. pada wa mereka adalah sangat HEBAT berbanding dari manusia yang normal, kerana mampu melakukan pendakian mereka disini (walaupun dgn bantuan orang lain)

dan

Apabila mereka tiba di puncak bukit ini...secara dgn tak rasminya....wa,member-member wa dan orang disekeliling memberi tepukan gemuruh pada mereka semua tanda sokong mereka.

dan

juga tepukan gemuruh pada pendaki-pendaki yang junior....(seumur 6-8 tahun)



lu orang memang HEBAT!!!








































* dan wa masih terasa PENAT sangat....










43 comments:

  1. Betul2 kagum dgn semangat mereka! Sgt WOW!

    Kena amik smangat diorang nih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu....
      tak sangka mereka mampu melakukanya

      Delete
  2. Replies
    1. eh......lu dah stop. apa link blog baru lu bro

      Delete
  3. makcik tuh naik broga pakai henbeg tuh!

    ReplyDelete
  4. tanpa penglihatan pon tak menghalang mereka untuk menikmati ciptaanNya..
    syabas beteh!!

    *kagum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mereka rasainya dgn mata hati, rasa aku la

      Delete
  5. wahhhhhhh tanpa penglihatan??? mereka mmg AWESOME!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. jadi.....
      sis jna pun kena cuba merasainya la juga,buktikan yg anda mampu.

      Delete
  6. dan kita yang cukup sempurna ni, kadang2 masih tak bersyukur dgn pemberian Allah kan? kita patut jadikan mereka sbgai sumber inspirasi. :)

    ReplyDelete
  7. kagum...!!

    :'( kucing guwa mati.. same situation dgn yg lepas.. sedih down gile babiss.. *sob..sob..*

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh sedihnya.....

      nak buat mcm mana. pasal tu aku tak bela kucing lagi

      Delete
  8. nilah semangat yg kental dan jitu

    ReplyDelete
    Replies
    1. semangat tu mcm ada pada aku kan.....hehehe

      Delete
  9. MALUNYA...SAYA PUN TAK SAMPAI PUNCAK... HUHUHU...
    BTW... TAHNIAH KEPADA SEMUA PENDAKI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. jadi....

      ada baiknya sis mencuba dan sahut cabaran bukit itu....tak susah santai2 saja sis

      Delete
  10. yang ni cool. its about sending a message. woooho!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg cool dan respect habis sama mereka. masej tersirat pada yg celik

      Delete
  11. bergenang air mata ni....!!! saya yg dah tawan broga rasa kalah dgn mereka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ops.. ada email ke nak citer pasal mabul tu...

      Delete
    2. betul....masa tu (semasa mendaki) sblm ambil gambar mereka ini....terpikir sejenak dan nak tahu sgt perasaan mereka ketika mendaki tu. tapi segan nak tanya mereka.

      Delete
  12. semangat dan keazaman tu penting.... org yang sempurna sifat ni biasanya kurang menghargai

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu yg biasa kita lihat....mmg lumrah hidup begitu.
      kita yg normal ini akan menghargainya bila terkena pada diri kita. bila berada di zon lega pasti kembali kepada "lupa" menghargainya.

      Delete
  13. (: touching nih... apa2 pun congrat kat semua yg dah berjaya menjejakkan kaki kat puncak tu (: sya mana2 puncak pun blom nih.. -,-"

    ReplyDelete
    Replies
    1. steff....boleh mencubanya. pasti anda boleh sis

      Delete
  14. teringin nak pegi sini jugak....

    ReplyDelete
    Replies
    1. harus tu sis.....sila masukkan dalam agenda list jalan2 anda. hehehehehe

      Delete
  15. Replies
    1. terima kasih incik....wakil dari mereka (yg buta penglihatan) tu.

      Delete
  16. finally, berjaya juga sampai ya...tahniah bro!
    dan tahniah juga untuk mereka yang cacat penglihatan tu, tapi hati cerah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih sis


      ya mmg hati mereka terang

      Delete
  17. Kagumnnya...rietta pown blom pernah smpai...

    Psss....bkn pown....malaysian brand jew....cuma dia ada letak paris kat nama brand dia...

    ReplyDelete
  18. waahhhhh...hebat dan bersemngat! kagum

    ReplyDelete
  19. Tahniah & syabas utk mereka. Yang boleh melihat ni pown lom smpi puncak lagi

    ReplyDelete
  20. bangga utk diorang.

    bro, kekuatan bukan terletak pada fizikal tapi pada semangat yang tak mudah mengalah. :)

    ReplyDelete