Sunday, 21 October 2012

PENAT.......






ter skodeng mereka secara tak segaja.... indah saja mereka bertiga ni lepak atas batu sambil berbicara perkara yg saya tidak ketahui. Apa yang penting hilai tawa kegembiraan mereka jelas saya dengarinya.






Semakin hari saya semakin letih, semakin mengantuk, lesu,
semakin saya tiada tenaga.....PENAT sangat. 

jumpa doktor buat pemeriksaan siap dengan full screen blood test.
# hari kemudian....jumpa doktor kembali, doktor kata saya normal..... sihat.... 



Alhumdulillah!!! Syukur.

Doktor suruh saya rehat dengan nada yang tegas, mungkin saya berasa sangat penat barangkali berpunca dari pola kehidupan saya yang sangat aktif (tidak lah aktif mana).

Saya ikut advice doktor tu...




tapi....


sampai sekarang kondisi tubuh badan saya tetap berasa PENAT sangat bagaikan Superman lemah terkena pancaran cahaya hijau batu kristal kryptonite.








* buat pertama kali rasanya saya guna perkataan 'saya' dalam blog ini
* Dan saya masih berasa sangat penat....sangat !!!




32 comments:

  1. gambar tu aku suka kuning bunga lalang. cantik.. tentu gelak ketawa mereka menarik perhatiankan... memang nmpak macam seronok je lepak tempat tu. tak mak aih.. tinggi nya nak panjat aku kompom serender hehehe

    oh superman pun pandai penatkan... jadi sila la rehat baik-baik Bro!

    ReplyDelete
  2. doktor suruh rehat... dia bagi mc tak??
    p/s lalang kat Broga cantik kan... saya nak panjat lagi lah nanti

    ReplyDelete
  3. ingat tadi konon2 yg bertiga tu ckp rupa nya "saya" yea..

    ReplyDelete
  4. hahaha a'ah laa "SAYA ehh..

    dan saya harap awak dapat laa rehat kan badan secukopnya!!
    heeeee

    ReplyDelete
  5. Indah sungguh moment gambar tu!

    Saya mmg pelik bila TP kerap kata penat dihujung entri..sbb stkt bkt broga tu taklah teruk bg TP. Apa kata try check kat perubatan Homeopati pulak. Skdr cdgn..moga cpt sihat spt biasa ya!

    ReplyDelete
  6. telur perlu tidur yang cukup..haha

    cantiknya ciptaan Dia,walaupun dari belakang kan..hikhik

    ReplyDelete
  7. makanlah makanan yg berkhasiat...

    or minumlah KOPI...!! mesti kembali bertenaga..

    ReplyDelete
  8. awak penat lagi ke awak? *tetibe berawak awak bagaiiii!!!

    ehem!

    ko kene rehat cukup. ni asyik ke sana sini je... (ecehhh nasihat oranggg!)

    makan telur banyak banyak. orang cakap boleh tambah tenaga. orang cakap laa...

    ReplyDelete
  9. awak dah lama tak bercuti kot...

    take care dik!!

    ReplyDelete
  10. kalau boleh... pastikan tidur cukup 8 jam...

    kalau boleh... kurangkan aktiviti mendaki...

    kalau boleh.... ermmm... kalau bolehla... tak boleh take... :)

    take care

    ReplyDelete
  11. Saya yang membaca ni pun rasa peeeeenaaattt... ahhhhhhhh

    ReplyDelete
  12. pergi pulau bro..duk sano seminggu...pergi scuba...mano tau ikan2 jerung,nemo dan penyu boleh hilangkan penat lu tuh...hehe

    ReplyDelete
  13. rest ok!..
    asik menembak jer keje,,
    hehehe...
    Taking care..

    ReplyDelete
  14. berehat laa secukupnya.. tp jgn rehat lama2.. nanti jadi malas.. lagi bertambah lemau badan tue...

    ReplyDelete
  15. 'saya' yang pemilik entri di atas sila lah berehat ye.

    ReplyDelete
  16. elok le tu bro, bawak2 ler berehatt...
    mesin pon nk kena service inikan pula manusia, pergi la ke spa..eh!

    *nice pic bro!, ade cerita di sebalik gambor.. =)

    ReplyDelete
  17. cuba rehat rehat sket....pastu makan makanan seimbang....xtaw la...cuma dgr kata org....rietta xpndai....

    ReplyDelete
  18. jgn pk sangat. tenangkan hati dan minda. insya'Allah you'll be okay.

    ReplyDelete
  19. cer tido lebih 8jam.. hehehe <--- jangan ikut petua gila ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wait!

      maybe TP kena jumpa ustaz2 kot selain jumpa doktor.. yela, TP kan suka masuk hutan la, daki bukit kat mana2 la.. kot2 ada benda yang mengikut.. kalau jumpa doktor dia kata sihat.. TP still rasa tak sihat.. kena cari ubat dkat pak ustaz

      (ini bukan terpengaruh dekat tv, ini memang fakta sebab saya pernah kena masa kecik2 dulu)

      Delete
  20. Aku pun pakai kata ganti nama saya dalam entri malam ini. Oh terasa ayu.

    *moga lepas ini hilang penat! Hisaplah rokok. Haha.

    ReplyDelete
  21. banyakkan rehat....
    itu yang penting..
    ehehhee

    ReplyDelete
  22. baik je bunyinye bile guna 'saya' tu,hehe....byk sgt jalan tu yg penat...aweks2 tu betul ke x duk melepak dlm semak gitu,ihiks...

    ReplyDelete
  23. mungkin betul...badan keletihan sahaja...

    tapi kalau simptom keletihan ini berpanjangan...kita panggil chronic myalgia..awak perlu jalani test yang lebih specific..

    moga cepat segar :)

    ReplyDelete
  24. :P weh, sempat snap pic org tgh bersantai tu... hehe. takpa la, badan need rest tu. sekali sekala penat , biar lah. hik. have a good day (:

    ReplyDelete
  25. hya blogger
    kunjungan malam raya haji
    selamat hari raya haji yer
    --------------------------
    kalau letih amik la masa rehat

    ReplyDelete
  26. It could be the weather bro. Blistering hot sun one minute, heavy thunderous rain the next can cause havoc to our body.

    Take care and Happy Eid ul-Adha bro :)

    ReplyDelete
  27. kalau penat berehat la bro ..

    badan sakit nai semua bende tak boleh buat..

    ReplyDelete
  28. terima kasih semua, dan selamat hari raya!

    ReplyDelete
  29. kena banyakkan REHAT...dlm erti kata lain TIDUR...akkekekeke

    ReplyDelete
  30. bila nak update bos?

    *jom panjat Broga.. :-)

    ReplyDelete