Monday, 27 August 2012

Sampai



Alhamdullilah...


Sampai juga ke destinasi tanpa sebarang kecelakaan. Nama tempat penginapan ni sebenarnya wa sendiri sudah lupa. Kalau tak silap namanya Chalet Sri Cempaka.

ada 7 chalet dan 1 dorm ( boleh muat sampai 20 orang kot)
ada ruang dapur dan dewan makan
juga ada menyediakan peralatan dan tempat untuk membuat aktiviti-aktiviti seperti kem bina semangat
di sekitar kawasan chalet tersebut.

yang penting sekali tempat ni betul-betul berdekatan dengan sungai.






owner chalet, sempoi aja orangnya

misi agihkan kunci bilik untuk setiap ahli. wa tidor dalam dorm saja.











Selesai sudah acara mengagihkan kunci. Sesi makan pula, makanan yang ada adalah hasil dari setiap ahli membawa "pot luck" masing-masing untuk dirasainya bersama. Wa bawa buah-buahan saja, buah mata kucing dan buah pisang, itu pun beli di pekan Batu Kurau.malam nanti pula baru makan makanan lain.

Tugas wa belum selesai, wa dan en.sofi terpaksa menemani en.zam ambil pula buah durian di dusun kampung berdekatan. Dusun milik sedara mara en.zam (lebih kurang begitu lah)


En.Sofi lagak seperti pemilik buah durian




pak cik ni lah owner dusun ni, sangat baik orangnya...tu selonggok durian yang beralas tu bakal di muatkan kedalam bonet kereta en.Zam






En.Zam - memberitahu bahawa durian ini sangat sedap pasal isinya lekang dari bijinya
En.Sofi - nyonyot durian

yang belum gugur pun bersepah lagi....




Kutip buah durian yang baru sahaja gugur ke tanah





P/S : sedap sangat ke durian ni...? wa memang tak makan durian,lantak lah orang nak kata rugi ke apa ke janji wa dan durian umpama Superman dgn batu Kryptonite 










30 comments:

  1. oh.. sma la, sya pun xsuka makan durian mentah2 mancam tu.. kalau masak buat bubur.. thums up laa~ hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. part tak makan durian mentah2 tu boleh hi-5 tapi......buat masak cara apa pun mmg takde nafsu utk menyentuhnya juga hahahaha

      Delete
  2. saya pantang dengan derian ni...




    pantang nampak
    pasti bedal

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha sah peminat raja buah yg tegar

      Delete
  3. yummy....rietta dulu dulu pown xmam doyan....tapi skank setakat seulas dua bleh la....

    tp suasana kampung tu sangat chantek lew...

    psss...rietta suka gambar ayam ngan gambar doyan tu....chanteek sngt....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahniah sis.....pasal dah boleh makan derian
      tahniah


      boleh tahan juga tempatnya.


      terima kasih....nasib ayam tu tak dapat di tangkap kalau di tangkap kompom dijadikan lauk juga ehehehe

      Delete
  4. Kat sarawak ni br musim durian =) xsbr mkn durian ^___^

    ReplyDelete
    Replies
    1. kaki derian juga...
      eh ramai betul peminat buah derian ni

      Delete
  5. Perghhhhhhh! Nak sket derian.... (sambil buat muka sposen) keh keh keh ^..^

    ReplyDelete
    Replies
    1. ambil la...ambil la....
      (dgn senang hatinya memberi)

      Delete
  6. kanak2 pompuan yang pakai cap hijau tu seksi laa....angkat skirt nampak panty... opsss....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ops.....hehehehe

      macam mana boleh terlepas pandang semasa menapis gambar2 ni

      Delete
  7. duyan... duyan... yum3... jap2... TP x makan durian??? biar betik... bak sini durian tu kalau tak makan... my fav...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak makan ler sis....hehehehe

      ambil lah kalau nak sebiji 2, apa ada hal...(org tak makan derian mmg tak ada rasa rugi disini)

      Delete
  8. rugi....!!!!!

    hahaha. tapi takpe, sedangkan superman pun ada kelemahannya...kehkeh!

    tapi aku suka gambo ayam tu. compo cun, angle mengadap bontot ayam tu lawa, kaler superb. terbaik!

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih GB

      hehehehe....ya setiap superhero pasti ada kelemahanya juga.

      Delete
  9. sedapnyaaaa durian tu... pos kat sini sikit..

    banyak dapat kumpul durian .. ni mesti superman yang petik atas pokok

    ReplyDelete
    Replies
    1. ekekeke...ambilah sis
      tak daya nak ngadapnya

      Delete
  10. Replies
    1. sekali sekala mmg terasa enjoy dan nikmatnya....

      Delete
  11. waaaaa....best nyer..

    banyak nyer durian.....
    akak tak makan durian tapi hanya makan tempoyak je....

    ReplyDelete
  12. Bestnya cuti ramai2 gini..ada sg. lagi.

    Durian..suka jugak, tapi takle minat sgt. kdg mkn kdg tak mkn pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila ramai mmg best dan bermacam ragam yg ada hahahaha
      seronok juga


      kira makan derian ikut mood eh

      Delete
  13. Ya rabbi...terkesima mak tengok durian tu nak...ekekeke!
    oitt bestnya cempaka chalet ni...ayam togel tu pun cantik walaupun dari belakang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sorang lagi antu derian....ramai betul peminat raja buah ni

      Delete
  14. amboi.. durian...

    meleleh air liur saya

    ReplyDelete
    Replies
    1. kehkehkeh......seorang lagi peminat raja buah

      Delete