Tuesday, 28 August 2012

Masa untuk Makan



Menu Utama :

  •  BBQ Ayam, Ikan , Arnab yang telah di perap dengan resepi rahsia en.Zainal
  • Kerang bakar
  • Sup Tulang ( wa tak berapa ingat sup tulang kambing atau tulang lembu, tapi sup tu memang A+++)
  • Buah-buahan (mata kucing, tembikai, pisang dan durian yang berlonggok)
Menu Sampingan :

  • Makanan Pot Luck petang tadi yang tak habis (tak elok membazir)
Minuman :
  • Air oren bancuh
  • Air Kopi O panas seceret buatan anak2 dara dan Isteri orang (baru begelar menjadi isteri)








En.Zam & Cameranya


En.Shahrul dan anaknya

En.Hamidi Lot dan anaknya.





Mulanya wa nak ambil gambar awek bertiga ni sahaja, tapi disebabkan adanya suara mengatakan "sekali lagi" terus jadi macam ni.

Sebelum adanya bunyi suara "sekali lagi!"

Bunyi suara "sekali lagi" terbit selepas gambar ni

lepas tu bunyi suara "sekali lagi!" ada lagi

dan akhirnya......terus jadi begini. yang sepatutnya 3 orang terus jadi ramai begini. Lantaklah....

makan bersuap



ikan siakap bakar berempah (main bubuh je nama menu ikan ni)




Kerang-kerang yang bakal dibakar






Setelah kenyang, rehat seketika sebelum makan kembali dan buat aktiviti malam. Apa aktiviti malam tu? Kena tunggu next post.



* Apa pasal gambar aku blur selepas dikecilkan saiznya.?? tak macam entri yang lepas-lepas






29 comments:

  1. sup tu makanan kegemaran lady..

    buah2an tu pun lady suker..

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh gemar sup yer LB

      buah-bauhan kalau minat sbg feveret tu mmg terbaik

      Delete
  2. bestnye...rietta suka bbq ayam n kerang bakar....yummy.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kerang bakar kurang sikit tapi bbq ayam tu boleh dikatakan antoo juga la

      Delete
  3. lapar jadinye bila tengok mknan tu semua

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe tiada niat dihati sebenarnya bagi berasa lapar tu.

      sori la sis....

      Delete
  4. TP mohon jangan ko terus-terusan menyeksa mata dan tekak aku boleh?? ha ha ha >..< seronok kan dpt bbq camni?? ^..^

    ReplyDelete
    Replies
    1. baik2....jgn risau
      (mgkn terpaksa la skip gambar2 makanan yg telah di ambil utk next entri hahaha)

      Delete
  5. Peh!!!! Ini kenangan terhebat ni!!!!

    ReplyDelete
  6. sedap2 makanannya..siap ada rambutan lagi..lapau nih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe boleh lah. sekali sekala berasa seronok dgn makanan

      Delete
  7. meleleh ayak liur.. hahaha!

    p/s : saya bukan org johor bro, saya orang selangor ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh.....org selangor pun sebut baraan eh.

      Delete
    2. err, tu bangsa jawa yang sebut baraan.. kat johor pun ada org jawa.. kat selangor pun ada.. :)

      Delete
  8. saya suka longgan... :D


    oh sedapnya menu-menu tu.. ada arnab panggang lagi eh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. arnab sponser dari rakan. sebab sedap kot hehehe tu pasal ada arnab lagi.
      hehehe

      Delete
  9. pergh..mmg menggoda ayam bakar & sup tu!

    gmbar ramai2 tu yg lebih 'hidup'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul juga kan....berbanding dengan gambar bertiga tu

      Delete
  10. Wah..bestnye korang..makan2..siap bergambar lg..

    membuatkan org terliur je..

    ReplyDelete
  11. makan ramai ramai mmg best.... *sambil tengok cawan nescafe minum sorang-sorang. wuwuwuuwuuu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. rilek la GB....
      tapi kan nescafe mmg peneman yg terbaik

      Delete
  12. seronoknyer camping malam2...

    paling suka mata kucing...

    ReplyDelete
  13. seronoknyer camping malam2...

    paling suka mata kucing...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni bukan camping sis....
      saja2 jalan tido kat chalet sambil buat aktiviti makan2

      Delete