Friday, 31 August 2012

Kisah Selepas Sarapan








ini kisah 'budak-budak tua' bermain gayut terjun.(wa tak tahu nak cakap apa permainan ini)

budak-budak hanya lihat aksi 'budak-budak tua' bermain sahaja...mungkin ada yg terkedu kerana tidak dapat turut sertainya bersama.
















aksi terjun berirma ketegori 10 Meter  1 meter lebih, kalau zaman muda dulu diasah dan di gilap comfirm dapat pinggat emas pertama untuk Malaysia di sukan Olympics yang lepas....tapi sayang, tiada orang yang mengetahui tentang kelebihan mereka ini di dahulu kala.
















ada yang berani terjun dari atas pagar besi jambatan ke sungai, tapi bukan wa... budak-budak kampung disini yang buat. Terkejut juga wa masa tu.... Hebat.
























.
.
.



.

.

37 comments:

  1. Sori bos, setakat ni kedalaman kolam piawai olimpik semuanya melebihi 1 meter. Hahahaa...!

    ReplyDelete
  2. sibotak tu clear habis bulu ketiak...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. OPSSS..... wa tak pernah CUKUR bulu ketiak der.. sebenarnya ianya ada tapi sgt jarang sampai susah utk menampaknya. Hanya berlebat dikawasan betis dan lengan. ahahaha

      sorry cukur2 mcm tu nak kasi hilang nampak licin bukan kelakuan beta

      Delete
  3. Wah wah wah dapat main air tak ingat dunia ha ha ha >..<

    ReplyDelete
    Replies
    1. ingat juga....tapi keriangan mengatasi segala2nya

      Delete
  4. Ahahaha.. bila baca komen " si botak tu clear habis bulu ketiak" tus aku lupa apa aku nak komen tadi ahahaha.. tapi yelah memang betul pun kekeke...

    ok yang sebenarnya ayat pertama aku nak taip tadi ialah WOW!!!!
    aku memang terlompong takjub dan jeles dgn kecantikan sungai tu. terasa-rasa ja sejuk air dia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. jawapanya sudah diterangkan hehehe

      WOW tu mcm menarik aje
      Nong ANDY jgn jeles, kalau ko jeles...aku lebih jeles kerana di SABAH aku mahu ke Meliau Basin(+- mcm tu la namanya, kalau salah betulkan) disana lebih indah dan mencabar. mcm the lost waterfall

      tak next trip InsyaALLAH mungkin sampai disitu.

      Delete
  5. Seronok gaya tak hengat apa pun kan...TP macam kat Batu Hampar je lokasi ni..
    O ya, terserlah perangai kanak-kanak dalam diri korang semua..kehkehkeh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha dekat Lata Sempeneh sis, di batu kurau tepeng sana tu.....

      yang kanak2 orang lain, aku still beperangai normal, hahahaha

      Delete
    2. alaaa ko pun sama la bro..tu haa kemain lagi ko yer..bergayut-gayutan! Hahaha..

      Delete
    3. eh ye ker? Aku hanya ambil gambo org aje sis. Xpernah pula buat self potrait.

      Hahahaha

      Delete
  6. As salam TP,

    Kalau air dalam selamat rasanya nak lompat dr jambatan besi tu... Bset tgk 'bapak2' org ni bergayut & mandi manada... mesti 'havoc'! hehehe :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam sis

      yup mesti havoc tu sudah tentu. sebenarnya dalam dan tiada batu2 besar naru leh dikatakan selamat dari segi aksi buat terjunan tiruk hahahaha

      Delete
  7. kalau Pandalela tengok ni, sure beliau terharu.. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul mungkin dia juga mahu berguru dgn "mereka" berdua tu

      Delete
  8. waaa...seronok nyer..
    kat mana ni?....

    baca komen 'lelaki semalam'...tergelak sorang2..usaha keras betol kau melicinkanyer..hahahha

    teringat masa gi main kat sungai congkak.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh! mmg nak tergelak sebenarnya juga sis tgk komen sis bro 'lelaki semalam' tapi sudah dijelaskan diruang komen dia. itulah kenyataan

      takde keje aku nak licin2 dibahagian bawah lengan tu.

      Delete
  9. Ahaha.... looks like a lot of fun!! :D
    Masa scrolling down I kept expecting to see some splashing water shots. Ha.. ada pun satu. Satu je ke bro? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup.dan semestinya tu..

      ya mmg satu saja yg ada,sebenarnya memang nak shoot gambar percikkan air tu lebih tapi..... rasa keseronokan yang bakal dirasai lebih mendalam dari ambil gambar.so tinggalkan sahaja kamera pada kawan. Ada baiknya turut serta main aksi2 gayut terjun tu hehehe

      Delete
  10. pergh.
    ni yg tetiba terasa gian nak mandi ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. cepat pergi ke sungai2 yg bederkatan hehehehe

      Delete
  11. Betul2 kmbali ke zaman knk2 nih..
    Syok3..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang syok habis pasal kat gunung sana tiada tempat2 yg sesuai utk membuat aksi2 begini


      sekali sekala memang seronok kembali kezaman kanak2 tu heheehehee

      Delete
  12. suara2 tarzan tak terkeluar ke bro??
    gaya dah ade tuuu.. =p

    ReplyDelete
    Replies
    1. tidak pula teringat nak buat terlolong seperti tarzan

      Delete
  13. TP yang mana satu dalam gambar tu...

    Mandi sungai ni memang best, tapi sejuuuk, semua cepat kecut... hehe







    ReplyDelete
    Replies
    1. mie....kecut ker??? orang jarang bermain mandi manda sungai mungkin,tidak pada yang dah biasa

      yg botak. ada 3 orang botak carilah yg mana satu hehehe

      Delete
    2. Buka kecut sbb takut ke hape, semua benda mengecut sbb kesejukan... hehe

      Delete
  14. teringat zaman kanak kanak ribena beri dulu...suka benor men sungai...acara berendam berenang menyelam...lompat dr atas batu...huhuhu....

    ReplyDelete
  15. tgk gambar pon...dah tau betapa seronoknya aktiviti bergayut dan terjun

    hehe

    ReplyDelete