Wednesday, 16 May 2012

Merah




Buah atau Bunga.???
Wa memang tidak tahu menahu sangat tentang pokok mahupun jenis2 bunga
tapi jika ia spesis bunga wa namakan ia bunga buah lipstik merah SimplySiti dan kalau ia spesis buah pula wa akan namakan buah bunga lipstil merah SimplySiti. Kenapa beri nama begitu, sebab wa tak ada guru yang mengajar bab menganal spesis bunga.

SELAMAT HARI GURU

34 comments:

  1. Replies
    1. eh boleh makan ker buah @ bunga ni???

      ko kan pakar bunga sis, sama juga dengan sis GB

      Delete
  2. Replies
    1. ha'ah kat KK le GB. ntah pokok apa ntah dalam hutan gunung tu, lupa nak tanya guider aku masa amik gambar ni

      Delete
  3. Nampak cam buah....merahnye....sure terliur klu taem mendaki n lapar....hehehe....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi takut juga nak makan. sebab tak kenal pun buah tu

      Delete
  4. uiiiii merahnyerrrrr...

    boleh makan ke buah kecik tu... bukan pe..takut racun je tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya kena buat kajian lebih dahulu ni sis, tak pasti tapi dalam minda ku kata ia beracun
      (main tembak jer tu)

      Delete
  5. amboii merah nya gincuu mak ngahhh x)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak ngah pun segan nak pakai kaler2 meriah mcm ni hehehehe

      Delete
  6. samalah cik ina pun kurang mahir spesis bunga ngan buah ni. merah tu menarik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. merah mmg menarik, seksi dan pengoda.
      cik ina lebih arif pada jenis2 ikan kan,hehehe

      Delete
  7. buah ceri mungkin..ceri hutan kot..ntah, tak tahu.

    merah pekat likat tuuu~
    ntah2 datok siti buat lipstik pakai buah merah ni..kehkeh.=p

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin juga....kita mana lah tahu apa yg mereka gunakan buat produk tu.

      Delete
  8. Gile SimplySiti. Nape tak Maybelline ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kerana ia produk dari Malaysia dan tumbuhan nie aku ketemui di Malaysia juga

      Delete
  9. nampak sedap jer buah ni...

    boleh makan ke bunga ni???

    eh apa ni??? kejap buah kejap bunga...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ntah...tgk dari jauh mcm bunga, bila dtg dekat2 tgk mcm buah pula.

      Delete
  10. Mcm ceri pun ada..

    Jumpa kat kinabalu ya? Tak tanya guider tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmmm.....masa tu guide tu jauh di belakang. tak sempat nak tanya pun sis
      ya jumpa di dalam perjalanan ketika mendaki

      Delete
  11. peminat siti nurhaliza ke bro...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak juga....suka dgr lagu dia saja, minat jauh sekali lah hihihihi

      Delete
  12. Bro, aku rasa itu adalah buah berry hutan dan ia beracun.
    Kalau tak beracun ko pun tak sempat nak amik pic, dah tentu
    ia kena rembat awal2 lagi oleh haiwan atau serangga lain kan.
    Memang warnanya amat menarik mata sebab merah terang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya mungkin juga ia spesis berry
      dan yg pasti ianya beracun seperti pendapat sis beri tahu
      ataupun memang haiwan2 atau serangga ambil kerana rasanya memang tak sedap9Agak sahaja)

      Delete
  13. macam buah beri je..
    leh makan ke?

    ReplyDelete
  14. sekarang ni, 'google' adalah guru saya :-)

    ReplyDelete
  15. kwn suke kaler merah sbb kwn peminat Manchester United,kuang3.....hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ayen...ayen...ayen....
      hehehehe....

      Delete
  16. berry merah menyala itu kelihatan sungguh menawan.. rasa macam nak makan.Ahahaha.. tapi itulah mcm LW cakap, kalau boleh mkn dah lama di baham haiwan hutan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya betul tu sis,

      bagi ku merah itu seksi dan menggoda

      Delete