Wednesday, 9 May 2012

Bias

Cermin mata gelap ini wa beli dengan sorang blogger,PapaMifz namanya, dia memang ada kedai cermin mata dan mungkin juga dia salah seorang pakar mata juga. Ok wa tipu sebenarnya...seumur hidup wa tak pernah memiliki cermin mata gelap.
awan itu putih, langit itu biru. koloberasi ini menjadikan gua terasa girang


.

43 comments:

  1. Perghh satu teknik photography yg selamanya aku suka la bro..creative! Reflection gitewww!

    ReplyDelete
  2. Wakjan juga minat genre refleksi.
    kalau kamu dapat lagi jelaskan gambar pada kanta cermin mata tu, lagi bagus kot ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada kelibat 2 orang disitu. hehehe

      Delete
  3. pergghh..giler bokeh...

    kat rumah aku banyak rayban tak terjual...dah macam kilang rayban dah

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa....?? mcm tu boleh kasi satu ler walaupun aku memang tak pakai

      baru blajar la sifu

      Delete
  4. nampak tenang...sudut gambar yg menarik! sapekah jejaka yg inter frame itu? hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak silap incik guide yg bawa aku ke pulau

      Delete
  5. pernah nampak couple guna teknik ni.. biasan mereka dari kaca mata :)

    nice.. ada keindahan alam dlmnya :) awan, langit, pantai, pokok dan.. org! hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ sis.... dan...org? kehkehkeh

      Delete
    2. ye orang ler tu....satu adalah aku
      dan satu lagi adalah guide aku

      Delete
  6. amek arr gambar ngah pakai spec.. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamak...setakat bergambar paakai spek tu mmg tak pernah. nanti ler hehehehe
      lagipun memang tak pernah ada 1 pun utk dipakai

      Delete
  7. Replies
    1. Terima Kasih GB. eh ko pun apa kurangnya sis...lagi byk skill'menembak' yg hebat2

      Delete
  8. teknik fotografi yg menarik!

    ReplyDelete
  9. Nice capture....suka sangat...reflector tu siap ader kaler...sukanya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ rietta.. mcm ni boleh la buat gambar reflec byk2 kehkehkeh

      Delete
  10. cunn!
    ray ban diketepikan,
    biru+putih jugak yg memikat sanubari...hehhe.

    ReplyDelete
  11. Replies
    1. mungkin. nanti aku try google

      Delete
    2. gurau je. mungkin dulu founder ray ban ni rabun kot!

      Delete
    3. walaupun lu niat bergurau, gua sudah mula mencari maksudnya semalam, cek kamus tidak ada makna, aku rasa ia perkataan bahasa negera lain atau nama singkatan sang pencipta. takpe aku teruskan mencari jawapanya

      Delete
  12. ni lu guna lense apa eh..?

    ReplyDelete
  13. Replies
    1. terima kasih sis....(eleh dia ambil gambar lagi bagus lagi cun)

      Delete
  14. confirm lu bertambah macho bila pakai spek hitam ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamak...tak pernah cuba pakai langsung la bro

      Delete
  15. hoho...kalau guna masa driving,mesti setail kannn?hoho

    ReplyDelete
    Replies
    1. stail....tapi aku rabun jadi terpaksa ignorekan jer hahahaha

      Delete
  16. cantik bokeh bro...tempat tu lagi cntik..membiru je tngok..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih archie....di manukan tu, kampung ko bah

      Delete
  17. Wow....refleksi pemandangan. Bila tgk dunia realiti dalam frame kaca mata tu, rs mcm nak masuk sana. Mungkin dalam sana tu, dunia fantasi tgh menunggu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih MF, baru belajar dan praktikan teknik ini, walau sudah tahu lama...tapi baru sekarang aku mencubanya.

      Delete
    2. best ke pakai cermin mata gelap. cik ina tak boleh pakai cermin mata gelap , cik ina rasa cam tak puas mata memandang.
      : )

      Delete
    3. entah la cik ina, tak pernah cuba pun selama ini. maklumlah rabun

      Delete