Friday, 4 May 2012

13 Hari

hari terakhir (bersama rakan-rakan baru) di UpperStar , SuriaSabah




Bermacam-macam peristiwa belaku dalam hidup ini, dan ianya juga antara perjalanan paling lama dalam hidup wa lakukan. maklumlah bukan senang dan punyai masa banyak yang terluang untuk kesana.


ia merupakan pengalaman sangat menarik. bukan,  penggembaraan sebenarnya....


Selama 13 hari disana, wa rasakan satu amat terkesan di dalam hati wa, iaitu "Persahabatan" yang asalnya mereka adalah orang asing bagi wa dan sebaliknya. Sehingga terpahat dihati kecil wa satu perjanjian untuk kembali kesana. Kerana mereka (orang sabah) memang pemurah senyuman dan baik-baik belaka. betul tak Sis  NonG Andy ?






Terima kasih,Sahabat. 
Sehingga kita ketemu lagi nanti....











31 comments:

  1. Baguslah bro, atas nama sahabat juga, semoga ada sesuatu yang tulus akan terus berlaku...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya betul tu sis...semoga ia berkekalan.

      Delete
    2. Kadang-kadang bersahabat dengan orang asing yang kita baru saja kenal itu
      amat menggembirakan berbanding orang yang kita sudah lama kenal.
      Maksud aku bro orang asing tetap orang asing tapi mereka tahu
      nilai persahabatan itu dan tidak akan terpengaruh dengan latar diri kita
      bahkan mereka tidak akan bertanya itu dan ini...

      Delete
    3. ya betul tu, sangat2 sokong. tetapi jangan ada sikap berpura-pura, seperti bila mahu berkawan terus ubah sifat asal kepada sifat orang yang sangat mulia. itu adalah sangat2 palsu.
      berkawan biar lah ikhlas dan jadi diri sendiri

      Delete
  2. sahabat dan persahabatan...

    **aku takdo sahabat...!
    huhuhu sedey..!

    ReplyDelete
  3. insyallah ado jodoh ketemu lagi dengan sahabat2 tuh...:)


    * gua nak pergi CH dalam 8 org dewasa...kalo boleh nak apartment yg 3 bilik...nak pergi 3,4 & 5hb Jun depan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya betul tu.....walau berlainan agama dan bangsa


      *ok roger bro. tanah rata atau brinchang tak kesah kan.

      Delete
  4. Replies
    1. :) hehehe alamak OTAI CAMERA dah sound pulak.

      Delete
  5. lama rupanya TP pegi..apsal tak letak gambo sahabat tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. erm.....macam mana nak cakap eh!
      yang kenalnya seorang sahaja, tapi kawan2 mereka juga ramah dan baik2...jadi sahabat tu terus jadi ramai lah

      Delete
  6. 13 hari kembara...
    memang berkesan lah dalam hati...

    kau sebak ke?..
    nak tisu..?
    akak baru beli 3 kotak ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebak jer tak sampai menangis lagi kak

      sgt bekesan sebab mereka baik sangat dan tidak melayan aku macam orang asing. dianggap macam sahabat lama.

      Delete
  7. :D

    ah.. tentu saja.
    (terharu ni sebab puji org sabah ofcoz including me right-->murah senyum n baik2)
    cerita la lagi adventure kamu di negeri di bawah bayu ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kembara di sana sangat seronok...
      rasa mahu dtg lagi. Borneo mmg best!

      Delete
    2. jadi sila datang lagi :)

      Delete
    3. sudah pasti....mungkin masa keamatan thun depan.

      Delete
  8. kekalkan prosa persahabatan selagi punya waktu agar tidak dikesal kemudian hari. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya betul tu sis, akan aku cuba kekalkan perhubungan ini walaupun jauh.

      Delete
  9. Syarikat yang cik ina bekerja ni ada anak syarikat di kolombong Inanam, jadi setiap hari cik ina ada contact orang sana, betul tu kebanyakan orang sabah peramah dan mudah mesra..

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh kolombong...saya sudah jejak. tempat industri kecil & kawasan kampung (kalau tak silap)

      Delete
  10. hoho.. macam menarik.. good luck bro.. semoga persahabatan terus berkekalan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih, harap-harap begitulah

      Delete
  11. orang sabah (dan sarawak) memang peramah.

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  14. persahabatan. sudah terjalin jangan diputuskan



    luv,

    siti ranggi



    p/s: mrk ni bukan melayu kan?

    ReplyDelete