Thursday, 15 March 2012

Discharge dari Wad

+- 1700Hrs     12.03.2012


Menerima satu sistem pesanan ringkas dari seorang sahabat yang wa kenali sejak zaman menuntut ilmu lagi, mengatakan anaknya masuk wad kerana demam berlaku pada jumaat petang. Wa hanya mampu berkata kesian didalam hati.


****************************************************

Hari ahad petang....

Wa memberi satu sistem pesanan ringkas pada sahabat, menanyakan khabar berita tentang anaknya Aira.

" Aira dah sihat ker belum?? aku nak tengok sambil menyakat dia nie. Ada mana sekarang?? dah keluar atau kat wad lagi?? "


si sahabat dengan ringkas membalas sistem pesanan ringkas wa dengan pantas. ' Dah, baru je.....'


Apa punya cilake, info punya sikit itu aje yang wa dapat. terpaksa berfikir secara logik sekejap tentang masej yang wa terima. Wa cuba menghuraikan maksud tersebut dengan pantas. rasanya maksud masej ini adalah anaknya sudah keluar dan mesti berada dirumah sekarang ni. takkan baru keluar pergi pasaraya pulak kan.

Jadi keputusan muktamad yang terpaksa wa ambil adalah menuju terus tanpa berlengah kerumah si sahabat lama ini, dengan niat untuk bertemu dan menyakat si Aira (walaupun baru baik dari demam).
Setiba wa disana, kelihatan Aira sedang merayap-rayap di atas kapet dengan gaya merangkaknya bersama Mak Aira , Bapak Aira dan Cik Nurul.

Wa masuk kedalam, dan terus mengusik Aira,....perkara pertama yang si Aira buat (ketika melihat wa) adalah di gambar no.1



1. reaksi mata yang kurang menyenangkan wa, macam baru lepas menangis pun ada.
2. mula berbuat wajah pelik yang ingin tahu tentang camera

3. Bila reaksi mata dan kening aira begini buat wa tak beberapa nak selesa...Jahat giler merenung wa sebegitu, macam wa ni puaka pula

4. anak bapak..tapi bapak asyik tengok cerita kartun kat astro

5. nampak sedikit manisnya.....setelah di usik oleh cik nurul

6. Masa nie Aira cuba berdamai dengan wa, mungkin dia tahu yang wa sedang merekodkan gambar tentang dia

7.  

8.  sebut nama dia, terus toleh dan pose....mcm tahu2 aje wa nak amik gambar dia.



  • Aira si botak....(tiru trend wa la tu...)
  • Dengan orang lain lu elok saja ye...tapi kalau dengan wa senyum tak mahu, menanggis pun tak mahu
  • Orang lain sakat lu, lu menanggis, tapi kalau wa sakat lu...lu buat reaksi muka tak puas hati siap kening lu kerut2kan
  • Lain kali kalau wa sakat lu lagi...pastikan lu menanggis. 
  • Sampai sekarang wa tak berjaya buat lu menanggis.....cekal sungguh hati lu. atau si Aira nie mmg tak ada perasaan takut sama wa??
  • Akan wa pastikan lu menanggis dalam masa terdekat ni, hasil sakatan wa.....(tolonglah menanggis)

90 comments:

  1. cute la bro!hoho berapa umo dia bro?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ntah...tapi tak sampai setahun lagi la. itu yang aku tahu bro

      Delete
    2. S O.hara : nampak cute tu ok...nampak bijak kena tggu lama sikit hehehe

      Delete
    3. Kecik kecik dah pandai pose,setailo la dia ni..hehe

      Delete
    4. hahaha.... mmg pon, dak aira ini lebih minat pada gajet2 elektronik

      Delete
    5. hahah adehhh....tinggi belanja ni nanti...kehkehkehh

      Delete
  2. cubit-cubit manja la sikit kalau nak dia nangis :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah....tapi bila dia nak nanges dan pandang muka aku terus buat ekpresi muka yang selalu dia buat ketika pandang wajah aku. dan ....tak jadi menanges.

      Delete
  3. Replies
    1. ntah sampai bila dia mampu bertahan kekalkan botak dia tu

      Delete
  4. Haha,
    SM dan TP, korang jangan nak perasan apa-apa lagi dah. Mulai sekarang Aira dah ambil title botak comel ya...so sila ketepi untuk beri laluan kepada si botak comel dan comel ini!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha....akan aku pastikan dia diberi keutamaan.

      ala...senang cakap kasi can sama aira

      Delete
    2. kasi can sama Aira? Ada nada jeles yek..bhahaha

      Delete
  5. Ya Allah!!! comelllnyeeeeeee baby ni!!! gerammmm!!!!!! Lu muka tak bape gns kot? sbb tu dia watlek je. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak sakat perlu ke kena ganas2....
      hmm...

      Delete
    2. mmg comel. bagi aku setiap bayi semua comel...bila dah besar jer comelnya hilang sedikit demi sedikit

      Delete
  6. aira botak.. hihihihihi.. nanti besar simpan rambut ek.. mesti lagi sweet..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha mesti la....kalau kekal imej botak dia nanti kurang pula keayuannya ye dak?

      Delete
  7. cantek budak botak tu kan..memanglaa dia x nangis,agaknye muka die lg ganas dari awk kot bang....hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ayen....muka dia sweet tak ganas, tapi bila dia kerutkan kening dia tu yang buat aku panas. bapak saiko giler budak nie ngan aku....aku jadi tension.

      Delete
  8. muka ko tak ganaz la aku syak.

    :p


    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku syak muka aku ada sinar Nur yg lebih kot
      hehehehe....

      Delete
  9. Olololololo....

    Baby klu botak, comel. Org dewasa (terutama lelaki) klu botak, err...err...err...

    =p

    ReplyDelete
    Replies
    1. jawapan utk lelaki adalah GOJES hahahaha...

      Delete
  10. baby tu confuse..apsal kepala TP mcm sama dgn dia..licin je.
    tu takde reaksi..tgh confuse! ^__^

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha takde maknanya pasal dari berambut tukar pada pesen botak pun di tetap sama...reaksinya
      (pada aku sahaja la. org lain dia siap nanges dan gelak2 pun ada)

      Delete
  11. takde keje nak bagi budak nangis! hahaha!


    ok nice shots.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ banyak2 GB

      hahaha aku suka sakat budak sampai nanges, lagipun tiada seorang baby lagisetakat ni aku kacau tak nanges.melainkan budak aira ni. liat betul

      Delete
    2. soalan ko haritu aku dah jawab. ada kat entri terbaru. :D

      Delete
  12. apa kata kamu sakat akak jer... kita tengok siapa yang nangis...muahahahaaha

    aira, sibotak manis dan comel....

    ReplyDelete
    Replies
    1. sakat pada budak jer...kalau buat pada org besar boleh jadi kepada peperangan nanti
      hehehe....

      Delete
  13. kang kalo nangis tak terlayan lak bro..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha kalo nanges mmg tak terlayan tapi masa nanges tu serah balik pada mak bapa dia, dah ok kaco balik bagi sampai nanges baru best hahahaha

      Delete
  14. Replies
    1. hahaha bulat mata bulat kepala

      Delete
    2. biasanya kecik kecik bulat begini,
      dah besar kecik org nye.kurus cukup cukup.
      tinggi cukup cukup.senang kata comel la mcm aku.hikhik

      Delete
  15. halah halah halahhhaaaaaii penuh satu skrin ni gambo dia haaa hehehe

    ReplyDelete
  16. bapak mithali nih...nnti anak dh besar sket blh sama2 layan kartun..
    mesti si aira tu cakap...sape la yg menyebok sgt nk snap muka aku ni..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha kalau aira kata begitu...mmg xmo amik dah gambo dia hahahaha

      Delete
  17. geram tengok pipi tembam aira..ko kira nak menyakat je kejenyer hehehe..aku pun sama suka menyakat budak !!

    ReplyDelete
  18. la. baca kat ats ngatkan si aira niw da besar. rupenya baby lg..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha yup baby xsampai setahun pun lagi usianya

      Delete
  19. hahaha.kental je rasa badan dia.geram nk peluk2 anak org 2,hihi
    tp muka mmg xpuas hati 2,haha

    ReplyDelete
  20. budak tu demam ..sempat lagi kau nak pedajal dia...
    tak baik tu...
    comel sangat2

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha tak kira dia deman atau sihat kalau jumpa aku kompom tak lepas seksaan menyakat ni
      kehkehkeh

      Delete
  21. aira pelik apasal uncle TP botak cam dia...heheheee

    ReplyDelete
  22. Len kli, dah nyakat anak dia xmo nanges....cuba nyakat bapak dia laks....ekekeke.....cun larr gmbo bby tuh....dah lamer xmemangsakan anak kwan2 jd model free rietta....

    ReplyDelete
    Replies
    1. nyakat mak bapak dia buat apa....bakal dapat penerajang jer nanti kot hahaha

      Delete
  23. looo comelnya la baby nie. rasa nak geget2 pipi dia...botak pun cute maaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha takpe nanti balik ni jumpa aira tolong gigitkan pipi dia.
      (tapi muka tak puas hati dia tetap wujud bila tgk aku)

      Delete
  24. Comelnya Aira! bulat & botak.
    suka tengok muka baby yg baru nak start nangis... suka sangat!!

    ReplyDelete
  25. comel gila aira ni!!
    haha, jahat la telor ni ada ke nak nyakat dia sampai nangis..
    ngehehe..
    dia ingat awak ni robot kot. tu yang dia buat muka tak ada perasaan. :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha dgr dia menangis baru stailo
      dah melalak baru kasi mak ayah dia pujuk....

      Delete
    2. hahaha..oo pandai...
      bila menangis suh mak ayah dia pujuk..
      ingat awak nak pujuk sekali..:p
      muahaha

      Delete
    3. xde maknanya dah sakat nak pujuk....bila dah diam dipujuk oelh mak bapak dia baru start sakat balik sampai nanges hahaha

      best!

      Delete
  26. anda dijemput..

    http://darahmalaya.blogspot.com/2012/03/contest-budi-bahasa-budaya-kita.html

    ReplyDelete
  27. xder aim lain selain nak bg baby nangis?? haha.. tp aira kiut bangat..

    ReplyDelete
  28. terima kasih HaniAsyira....

    itu ada lah salah satu hobi sebenarnya hahahah ")

    p/s: terima kasih dtg jengah2 sis

    ReplyDelete
  29. lu muka jambu sangat kot, budak pun tak takut..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. lagi tak buleh blah dgr perkataan jambu tu....
      hadoo...

      takpe lepas nie cuba bertukar pada muka nenas plak tak pun muka durian hehehe

      Delete
  30. wehhhh jahatnyaaa ayat last!haha.kesian dia..elok la dia tak nangiss..nt cian aira cebik2 jee..heee

    dia xda psaan la kt awk tu sbb tu dia tak snyum tak nangis..kekekekek ;p..dmm panas ea smpai msk ward..comelnyaaaa aira botak..;p

    pss : dok lumut pon teringin nak ke pangkor gak?hahahaaa..lollllll..;p..thankss utk wish psl konvo..heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha....

      *teringin la juga...saja nak ngada2 jd mcm pelancong

      Delete
  31. huhu,, budak yg comel.. pp gebu. hihi.. setuju dgn kat ira..

    ReplyDelete
    Replies
    1. nanti aku bagitahu sama mak n ayah dia

      Delete
  32. kaoo anak sendiri nanti siap laaaa.... ;)

    ReplyDelete
  33. hahaha kesian sedaye upaye nak buat aira menangis...tapi tak berjaye?? hahaha gile tak terel. muahahaha :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak terer ko kata....hahaha dalam berjuta yang kena sakat ini baru kali pertama tahu dak. aira ni spesis tegas aku syak.

      Delete
  34. hehehe...xnak jadi sekgu.....nak jadi anak murid....tingin nk bajar shot bokeh...blom berjaya lagik DIY....dah lamer plan...xde org nk tolong rietta gunting sugar paper....huhuhu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha tak perlu sugar papaer pun kertas A4 recycle pun boleh. janji kertas A4 tu ada 3,4 lapis. letkatkan semua bagi tebal dan potong.

      Delete
  35. hyteee aira... nama akak reen. nak kenal boleeeee dengan si somel ni ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. aira pesan, nak kenal dgn dia bawa kek cekelat dan permainan kat dia baru boleh kawan
      aira yg kata la....aku sampaikan sahaja reen hahahaa

      Delete