Tuesday, 21 February 2012

Hobi

Hobi bermaksud, ialah kegemaran yang diamalkan pada waktu lapang dan bukan pekerjaan yang utama (spt; mengumpul setem, membaca, dll)

Ianya juga boleh menyihatkan badan kita, jika kita mahu menghilangkan tekanan,kita mesti melakukan aktiviti ini. Apabila kita sedang berada dalam zon leka dengan keseronokkan aktiviti yg kita lakukan, secara tak langsung sedikit tekanan dapat dilepaskan 'pergi'. 

Hobi juga sangat penting, kerana ia mengisi masa lapang kita dari membazirkan masa dengan melakukan perkara-perkara yang tidak berfaedah.

Ingat keywords ni "Masa Itu Emas"



Kan bagus jikalau wa mampu memilikinya, mampu membelinya,
melihat rakan-rakan bermain pagi itu, sangat teruja ingin memilikinya walaupun sebuah, ia sudah memadai
untuk turut serta terbang bersama-sama rakan di padang.

Kenapa lah, didunia ni harga barang-barang yang dijadikan sebagai hobi,  harga agak 'mencanak-canak' mahalnya. Tak kira lah hobi apa sekali pun, yang pasti harga yang dikenakan sudah cukup membuat hasrat seseorang itu terbantut untuk memilikinya.


Jujur wa katakan, ianya sangat membazir....tapi kalau dah kaki, dah hobi, mahal macam mana pun sanggup. betul tak?
biar dinasihat sekali pun, wa percaya memang tiada siapa yg boleh menghalangnya dari untuk memiliki, demi mencapai hasrat dihati.


 Diantara hobi wa :


  • hiking & climbing mountain
  • jungle trekking 
  • swimming & diving
  • outdoor activities 
  • outdoors photo shoot
  • jogging
  • smoking ( yang nie part tambahan dan 'hobi' yang sangat membazir )


suatu hari nantim ya suatu hari nanti.....kau tunggu lah!


* pelan-pelan kumpul duit untuk memiliki dan turut serta suatu hari nanti

* kalau dapat, wa nak bawa member2 semua pi terbang ke negara Turki sana.....(ceh!)

* apakah  hobi lu orang semua??

30 comments:

  1. sap kok luuuu..haha smoking pun bila pikir2 balik,dah mcm hobi la kot.kah3...

    slalu g daki gunung kat mana bro?

    ReplyDelete
  2. bro, gua ada collection rc helicopter. tapi sikit je, 3 chanel. sekarang tengah belajar main 4 chanel pulak. cuma masa je yang dah kurang.

    ini barang (heli & kapalterbang) gua ada lubuk baik punya. banyak murah ma...

    ReplyDelete
  3. hobi aku pukul org.
    amacam?

    kahkah.


    .

    ReplyDelete
  4. hobi GB ngambik gambo.

    tak kire la gambo ape pun.

    *

    ReplyDelete
  5. wah fly fly fly....hehehe....kite suka shoot....yeah....kite xsuka edit....kite xsuka rekod, tpi kite suka edit....ko pening x? ekekeke....

    pss...TP, gambar baru cun arr...siap adew logo superman....suka suka suka...

    psss....bila nak trun Penang....sakura sedang marak berbunga...kew xminat macro?

    ReplyDelete
  6. Smoking tu hobi? Excuse me! Smoking tu bukan hobi. Tp habit. Habit yg buruk. Teruk. Jerk. Loser.

    Hehehehe....ok. Aku anti-smoker.

    No wonder aku selalu berbulu dgn hubby aku. Hahahah!

    ReplyDelete
  7. outdoor act- climbing, hiking, camping..minat sgt. tapi terhenti sejak kawin. dah takde geng, lps kawin masing2 bz dgn family.

    skrg- membaca, blogging. kumpul setem pun ada..tapi dah slow.

    *apapun, hobi ni kena ikut poket kita.

    ReplyDelete
  8. hobi lady... tidur.. menulis blog.. berangan2..

    ReplyDelete
  9. ecece.. siswi tggu telor power bwk g turki dgn bnda tuh..haha..

    #siswi suke masak!! ^^

    ReplyDelete
  10. bila ckp mahal kan dah agak da msti smthg y bkait dgn bnda2 gini..btw, suka jugaaa..:)..heee..suka tgk benda2 gini..harga mmg mahaiii..huu..sll pandang je kat kedai...

    ReplyDelete
  11. Mr.C : G7 dan ikut kemana saja geng2 hiking nak bawa. G7(baru 3 katam sampai puncak)


    SM : pergh...lu sudah memilikinya, dgr2 helicopter lebih susah dikawal berbanding kapal terbang.

    nanti bila aku betul2 dah berminat aku cari ko bro, pi lubuk murah tu.
    (tangan berasa gian sejak kali pertama mencuba)



    TasekM : ehehehe...sis aku takde wat salah ngan ko kan? peace!!



    GB : nice GB, mmg photographer teger ni, salute....salute...





    Rietta : hehehehehe dah naik level tu lambang 'super' bukan superman.

    psss....tungggu gaji dan ada waktu kelapangan, micro minat juga sis. area mana tu eh?




    MF : hehehehe bukan hobi ker? mati2 aku ingat ianya hobi rupa2nya tabiat buruk.
    jgn anti pada perokok tegar malah beri moral berguna tuk berhenti merokok pada perokok ,sis...
    (aku dlm proses)



    Ujie : aku ada kawan mcm ko, tapi lepas kawin dia masih aktif, pasal suami dan anak2 nya juga kaki outdoor. tambah2 plak naik gunung.
    rasa tercabar plak pasal mereka (anak2) mmg pro dlm ilmu mendaki ni


    ya...kena tgk poket juga, pasal hobi adalah antara memerlukan kos yg tinggi



    LadyBird : hehehe antara hobi yg tak byk keluarkan duit



    Siswi : masak, wow bagus2 tingkatkan usaha dan skill memasak, nanti boleh buat makan2


    ira : ya...bila benda tu mahal jadi terpaksa la kita pendamkan sampai dapat. tgk2 utk lepaskan rindu huhuhu

    ReplyDelete
  12. hobi atas tu..sume lasak2...1 pn x sm..hahaha

    ReplyDelete
  13. 3 channel memang kacang je, tapi 4 channel dah terasa sikit payah, tapi asyik beb. yang 6 channel tu aku tak sampai tahap tu lagi. lagi pun harga gila bapak, boleh menghakis akaun cimb clicks!

    ReplyDelete
  14. hobi aku banyak bro...kalau aku nak tulis sini semua tak muat space...hokay aku letak hobi yang aku paling paling aku suka buat:
    travel, buku, wayang, beli junk food, gaduh dengan mamak rojak depan office, simpan tag pengikat roti, bunuh siput babi depan rumah, berangan, karaoke semasa memandu, dan semua hobi yg ko tulis kat entry ko tu adalah apa yang aku suka buat...termasuklah merokok...eh tak lah...maksud aku membasmi perokok secara reverse psikology..

    LWindsor

    ReplyDelete
  15. SM : hahahaha mmg benda2 menghakis kan simpanan dalam bank. jadi kena tengok poket.


    Lady W: hahaha menarik tu....
    hobi byk giler...tapi plg best travel dan gaduh dgn mamak rojak depan opis tu antara hobi yg menarik untuk dikongsikan.

    ReplyDelete
  16. hobi gua,

    melepak
    menyanyi
    gossip artis

    ReplyDelete
  17. hobi merokok tu wa dah tak layan bro..ehehe


    #hobi wa biasa2 je,orang kat hobi orang miskin ni..memancing, tidur kira hobi tak?heheee

    ReplyDelete
  18. sila bawa bro ke turki,shoot mesti best tu.heee

    slmt mlm..

    ReplyDelete
  19. Bro, nanti haku buat entry mamak rojak tu...dan entry travel..tungguuuu..hehe

    ReplyDelete
  20. WS : memancing pun modal besar gak archie.... nampak murah tapi kalau ikut betul mmg mahal.


    Lady W: wah...aku tunggu nie sis. tak sabo rasanya.

    ReplyDelete
  21. suka memikir dan memerhati. hahaahaha

    suka try recipe baru, suka tengok orang maen guitar (nak maen tak reti). huhu suka dancing. weee banyak la bro ;)

    ReplyDelete
  22. reen : pada fikiran aku,ko adalah salah sorg kena wabak penyakit musik yuna

    ReplyDelete
  23. reen lagi : main alat musik bagus. ingatan kuat tuk hafal2 kod muzik,

    ReplyDelete
  24. hahaha aku ada guitar tapi xreti maen. huhu kau reti maen guitar ke bro?

    memang faveret pun yuna ;)

    ReplyDelete
  25. reen : aku tak reti main gitar, aku tahu main drum je

    ReplyDelete
  26. erkk..smoking?
    erk..sila tinggalkan hobi itu...
    hehehe..

    :)
    hobi, membaca , blogging..
    *ohmai! sangat tipikal punya hobi*
    haha

    ReplyDelete
  27. TH : smoking tu .........hahaha ianya adalah tabiat sajer masukkan sbg hobi. boleh kot

    ReplyDelete
  28. hee..kan...sll tgk org main kat tepi tasik..pastu langgar permukaan tasik..mcm best je..:)

    smoking tu mcm bukan hobi je?;p

    ReplyDelete
  29. ira: kehkehkeh....mmg bukan. ingat merokok membahayakn kesihatan

    ReplyDelete
  30. hobby yang tak pernah kesampaian lagi... buat photoshoot dgn DSLR sendiri..wuuu...

    \\( ^_^ )//

    ReplyDelete