Wednesday, 11 January 2012

Pertubuhan.

Wa agak pelik dengan dunia sekarang nie, bercakap berlandaskan agama, suruh berbuat baek, mencegah perbuatan yang salah dan amalkan kerja-kerja kebajikan disertakan dengan angkat sumpah setia.
 Hanya perlu setia dan sedikit bazirkan dengan pengorbanan, masa dan duit.


Kata " amal ma'ruf nahi mungkar" yang bermaksud bahasa melayunya Mengajak, menyuruh dan menyeru ke arah kebaikan dan mencegah atau menghalang daripada melakukan kemugkaran atau yang ditegah oleh syarak.




ya betul, memang wa tak nafikan ada yang betul2 mengikuti dengan peganggan tersebut tapi seramai mana yang ikuti??. Tapi apa yang wa dok peratikan banyak yang terkeluar dari landasan pertubuhan tersebut, dan bersepah hanya menunjukkan GAH (sepeti mereka sahaja yang berkuasa tanpa sedari adanya yang ESA ) mereka secara kumpulan dan membuat perkara2 yang dilarang dalam Agama. Hilang segala hormat sesama manusia,dan berperangai seperti tiada akhlak. Dimana relevant dengan moto pertubuhan tadi???


yang betul wa boleh terima, yang tak betul nie....apa cerita??
Jangan dok Riak sangat lah....Citt, hak phui...!!!








hidemichi lu memang sempoi, tapi wa tak mau group hug berdua sama uncle je. jangan buat lawak seram bro. Group Hugs beramai2 takpe.
Pssst...jangan bocor rahsia yg wa power der.kehkehkeh....




.

28 comments:

  1. Amar maaruf Nahi mungkar..
    InsyaAllah!!.. :)

    ReplyDelete
  2. bila dah ramai pengikut mula nak tunjuk hero, nak tunjuk kuasa, terus terpesong dari tujuan utama.

    ReplyDelete
  3. dunia akhir zaman...ramai yg tahu bercakap pasal amal makruf nahi mungkar tapi pengisianya...hampeh!

    ReplyDelete
  4. Jgn suka2 ikut je,tgk betul2 sebelum terlajak....

    ReplyDelete
  5. Lia: betul tu ramai yg tahu tapi....

    Delarocha: i agree with ur opinion, tujuan utama dah lari ke laut.Hilang terus...ntah kemana.

    Lady W : welcome back sis hahaha

    yup betul tu.dan sgt2 betul...pada aku bukan suka mana pun dgn dorang nie, beraksi tak bertempat, tunjuk belang lebih2. bikin onar dimana yang kononnya mereka betul sgt...sekadar pendapat dr segi pemerhatian aku


    Ayen: ~owh tak mungkin...tak mungkin ku sertai.lalala~

    silap ternyanyi plak.aku punyai impian yg belum tercapai, ada cita2 dan aku adalah hero yg bergerak secara solo (hero ada gerak secara berkumpulan ke???)

    ReplyDelete
  6. Yup betul betul dunia akhir zaman ;DD
    Mai pernah baca satu artikel, di dunia akhir zaman ramai yang munafik
    nahuzubillah mintak dijauhkan lahh

    ReplyDelete
  7. TP, thanks..ya aku sudah balik ke Malaya. Dan akan mula mengganas...kehkehkeh!

    ReplyDelete
  8. zaman sekarang, zaman untuk orang bercakap. (termasuk aku sekali)

    ReplyDelete
  9. ngok betul la..aku ingatkan entri persetubuhan td..hahahaha!! adui mata oh mata

    ReplyDelete
  10. maii: boleh kasi tajuk artikel tu tak


    Lady W: selamat mengganas hahaha

    SM : ada betulnya juga. aku pun byk cakap juga, tapi masa bercakap aku malas nak sentuh dgn bab agama sgt maklumlah aku bukan level ustaz atau level2 pelajar sek.agama.


    Ralph : ish3....mata tu kena fokus lebih lagi.

    ReplyDelete
  11. pokok pangkal pd diri.. yg maaruf itu biasanya tidak ternampakkan dek kita fokus pg yg mungkar org lakukan...

    ReplyDelete
  12. TP - aku rabun la bukannya x fokus...kebetulan plak masa baca blog ko aku x pakai spec hahaha

    ReplyDelete
  13. ujie : lebih kurang mcm kongsigelapmelayu.

    ralph: ko rabun , kira tak fokus juga la pasal dah taw rabun tpi time baca xnak pakai spec hehehehe

    tea: ya pada diri sendiri, betul tu. keputusan hak masing2. adat kehidupan. yang baek jarang sekali kita bicarakan seperti nampak kolot, tapi kita seringkali lebih megah dgn kejahatan

    (sekadar beri pandangan)

    ReplyDelete
  14. TP - die pun rabun gak..kata org konon...elehhhhhhh...

    ReplyDelete
  15. ralph : ok aku terpaksa bocorkan rahsia peribadi aku. aku rabun tak sama dgn org lain termasuk ko,

    aku adalah manusia pertama pakai spek tuk rabun warna.

    ReplyDelete
  16. TP - ohhhhh....! (betul kata SM bersekutu bertambah tahu)

    ReplyDelete
  17. TP: gua tak pandai berborak secara oral, tapi kalau mengada-ngada dengan keyboard kira boleh la. tu pun sedang-sedang je, kalau nak berat-berat gua layak dihumban ke laut!

    ralph: ...dan "bersekedudukan bertambah dosa".

    ReplyDelete
  18. Hahahahahaah!

    Haktuih! (Aku menambah!)

    ReplyDelete
  19. riak n cakap x serupa bikin! mual dah!

    ReplyDelete
  20. MF: hehehe

    SM: aku pun xpandai,

    Yumida: dorang bikin lain dari lain

    ReplyDelete
  21. sm: memandai ko seperti ajinamoto, ok la penambah perisa bg makanan tu terlebih sedap rasa

    ReplyDelete
  22. kalau terlebih karang banyak penyakit.

    ReplyDelete
  23. xphm.. grup mane ek telor?

    semoga grup tu maintain.. bukan sng tuk mengekalkannye.. sebab dugaan syaitan ni ade level2nye..

    tuk org biasa, syaitan biasa.. untuk org yang lebih tinggi perjuangannya diuji oleh syaitan yang lebih tinggi darjatnya..

    smg kite semua berjaya untuk istiqomah dalam berbuat kebaikan.. insya-Allah.. ameeennn..

    ReplyDelete
  24. cik LadyB: takpe suatu hari nanti akan tersebar. malas nak beritahu.faham2 sendiri sudah la yer.

    ReplyDelete