Saturday, 7 January 2012

Lepas Rindu.






Akhirnya dapat juga wa makan kek nie, sekian lama dah tak dapat merasa, bukan kerana tempat wa bermastautin sekarang nie tak ada kek cekelat, tapi rasanya tak sama dah kene bayar.hahahaha

Dahulu, masa wa pergi kerja mesti dapat merasa kek nie, Arwah akan sms wa takpun dia halo terus pada wa. biasanya dia akan cakap, "kamu nak kek cekelat tak?"  dan biasanya wa akan balas ringkas, "Nak...Nak..tunggu kejap. beri masa 20 minit."   Memang wa akui yang wa pengemar kek cekelat,tambah2 yang nie. masa tu tak senang duduk lah, mula beri alasan.
Tak kira lah masa tu wa dalam kapal ker? tengah kerja ker? tengah "rehat-rehat" ke, wa pasti akan cari jalan menuju workshop marinetime tanpa disedari oleh kawan-kawan dan bos-bos.

Apa yang penting wa dapat makan kek cekelat ni..

Kek Cekelat yang paling aku suka....

Tapi kali nie miss BC kita yang buat walaupun rasa sedikit lari. tapi menjadi juga akhirnya. Agak2 nya bila lah wa dapat lagi rasa kek cekelat nie balik. hari tu memang dapat merasa tapi sikit, macam tak puas aje makan, Barangkali wa terlupa baca doa makan ketika membedal kek cekelat nie.








* BC  masa suruh buat kek tu cakap memain ajer lah, alih2 dah siap kek nya kehkehkeh. Apa2 pun Terima kasih banyak2.











.

37 comments:

  1. selamat hari lahir telor power =)

    ReplyDelete
  2. eh2 lyna mcm mana tahu sebenarnya aku pun lupa,dah masak tarikh keramat 7 haribulan. patut terasa nak makan kek hehehe.

    ReplyDelete
  3. haha..shah gtau..sama ngan 2 month anversery kami.hahaha..sedap choclate moist kek tu

    ReplyDelete
  4. Tp, birthday ko ri ni ke bro? Okeh meh tiup lilin...wish u luck in all ur way...ok semoga dalam perlindungan Allah sentiasa!

    ReplyDelete
  5. happy birthday!

    dpt mkn kek y dah lama idam2 kan ea..:)

    smoga sihat2 selalu...

    ReplyDelete
  6. Laaa besday ke arini?Hepi besdaylaa dr Ayen yek semoga dpnjgkn umo,dmurahkn rezeki,dberkati idup dunia dan akhirat.Amin...kwn pun sebenonya suka jgk ngan kek tu,sape 'BC' tu ek?baiknya dia....hehe.

    ReplyDelete
  7. wooo...sedap giler...kaler yg menggoda...tp tidak dpt dirasa....hanya santapan mata....jelesssss

    ReplyDelete
  8. oh..bday TP ya?
    HAPPY BIRTHDAY...moga sntiasa dlm rahmat Allah!

    ReplyDelete
  9. sedapnye..

    belajarlah buat sendiri..

    lama2 nanti menjadi lah.. :D..

    ReplyDelete
  10. Lady W: terima kasih byk2 Amin.

    Ira: TQ, hehehehe dah makan kek pown

    Ayen: TQ dan Amin...BC tu adalah adik angkat, anak pada si arwah.

    yumida: hehehehe memang sedap. kan sis suka masak2 buat le 1

    Ujie: hehehe TQ dan Amin...

    LB: tak pandai masak dlm bakeri nie hehehe


    rupanya kejutan dilakukan oleh kawan2 sekerja. hampeh aku hanya berbaju singlet dan seluar pendek je. dah macam apek masa diraikan. apa punya kejutan la

    ReplyDelete
  11. klo bt sendiri....selera tu kureng sket...tp klo org kasi...x smpai 2 minit dh lesap

    ReplyDelete
  12. birthday ke hari ni??

    happy birthday! moga semua impian tercapai..

    ReplyDelete
  13. kak mas: terima kasih byk2

    yumida: maksud mcm "baek beli di kedai kek jer" hehehe...

    ReplyDelete
  14. bday Januari yek? same laaa...
    nanti pos kek itu yek! hoho!

    ReplyDelete
  15. la, penggemar kek coklat? kek+coklat=sakit gigi!

    ReplyDelete
  16. Oh, birthday ye. Happy birthday. Eh dah belated kot?

    ReplyDelete
  17. happy belated yer awak..
    hope semakin murah le rezekinya..
    :)

    sedap betul nampak kek tu..

    nak sikit bley.. ?.

    :)

    ReplyDelete
  18. b.t.k: hehehe yup,januari gak eh nak kena dtg johor,pasal ada kat or je hehehe

    SM: pas makan gosok gigi

    hidemichi: ha;ah belated dah

    Lia: Amin...dan terima kasih. nak kene turun johor sis hehehehe

    ReplyDelete
  19. TP - selamat hari tua..hahahaha!!! sori la lmbt wish...baru nk kutuk pas tgk tajuk entri, ingatkan dating dgn makwe ke hape ke rupa-rupanya citer pasal kek cekelat..aduiii..

    ReplyDelete
  20. ralph: ko memang la.....anyway dah belated and tq sis hahaha...

    ReplyDelete
  21. happy belated bufday tp...
    aku pun da lama tak buat kek choc. waaa lapar pulak tengok kek choc tu. haha

    ReplyDelete
  22. reen: tq tapi bila buat kek cokelat ajak2 aku makan nanti

    ReplyDelete
  23. TP - aku berminat nk tau umur ko la wei..hahaha

    ReplyDelete
  24. abg tp... haha bole2. semua suka kek choc aku. hehe *perasan pulak.

    ReplyDelete
  25. ralph: eh pasal apa nak tahu? aku akan beritahu bila ko beri alasan yg kukuh.


    reen: disebabkan aku nie berperingkat abg, dengan hormatnya ko kene wat kek cekelat dgn segera dan ajak aku makan, bukan ajak2 ayam.

    ReplyDelete
  26. TP - yela...aku kena la hormat org yg lebih tua..eh silap..senior..mane la tau kowt pangkat abg jugak ke kan? hahaha

    ReplyDelete
  27. haha almk yeke... aku da lama tak buat kek choc la. sekarang suka buat cookies choc chip. diterima tak?? haha

    ReplyDelete
  28. reen : asal ada cekelat aje aku ngap

    ralph: aku 33 apasal,cepat hormat

    ReplyDelete
  29. haha kan da kena... nak sangat tahu umur.

    abg tp.. ooh yeke. sama lah. kita peminat choc. nanti ada festival choc kan dekat mid valley. kau pergi la...

    ReplyDelete
  30. reen: bunyi mcm xnak blajer jer ciss

    ReplyDelete
  31. haha boleh jela.. tapi
    tapi
    tapi...


    cane nak bagi lak??

    ReplyDelete