Wednesday, 23 November 2011

Hantu???

"EeeeeeeeeHeeeHeeee....  kadang-kadang dia ketawa, sebijik macam hantu gelak dia" Kata soja bercerita pada wa dan teman-teman sekerja yang lain.

"Kadang-kadang, kalau ko bernaseb baek, ko akan terjumpa dak pompan kecik"
"Tapi, dia tak bahaya pun, saja ngusik je....mungkin boring kot!" Tambah soja lagi.

"Bukan tipu cite nie. tak percaya, saya bley bawa pi berjumpa dengan pak cik yang kene kacau tu, ada lagi di yard service tu.....saya bukan nak bohong."  Jelas soja menyakinkan kami sebagai pendengar disitu.

Wa dan rakan-rakan lain diam, mendengar dengan teliti cerita misteri dari soja..cerita yang pernah berlaku di dalam shipyard yang wa bekerja sekarang nie...maksud wa mahkluk ghaib nie,
Di dalam Al-Quran pun ada nyatakan cerita pasai mahlkuk Jin dan Manusia

Memang mana-mana tempat shipyard yang pernah wa bekerja memang tak aman ngan bende alah nie bila malam menjelma

Biasanya berlaku pada awal pagi dan orang yang berkerja masa tu pula kurang bilangannye berbanding bekerja pada waktu siang,
Wa bukan takut mahupun, rasa cuak. Tak..bukan nak cakap besor, tapi hakikatnye memang wa tak takot hanya terkejut jer. Kalo ada camera, sah-sah wa capture, then kasi lu orang tengok.


Habes aje cerita mesteri hantu soja, wa dan isma (kawan sebendera), bangun menuju keluar opis untuk merokok sebentar.
Dalam perjalanan wa disapa oleh isma.

" Bukan ke ko keje OverNite malam nie....... ?? "

wa terdiam kaku sebentar dalam beberapa saat betui-betui di depan pintu opis. Hati terdetik seketika sebelum kembali tenang normal kembali.





* Cilake, boleh plak wa lupa, yang wa kene keje malam sampai lewat pagi nie...

2 comments:

  1. nak cerita hantu tak kena masa mcm tu lah...mlm kelmarin balik2 dari kubur dan-dan member gua bukan citer hantu, cepat2 gua suruh dia diam!

    ReplyDelete
  2. memang tak leh nak duga bro... rasa nak tackle je kaki member yang yang bercerita pasai hantu. Alhumdulillah la x de apa-apa berlaku semalam. Hehehehe....

    ReplyDelete